Com treballem les ciències a la comunitat de petits de l’IE XANDRI

L’equip de mestres de la comunitat de petits del Xandri explica com s’organitza i quina idea d’infant i, per tant, d’escola té.  La seva organització fa que tinguin una aula que anomenen laboratori. És una aula on hi recullen tot allò que porten de l’exterior quan surten a passejar amb els infants, a les sortides […]

El joc motriu i la psicomotricitat a l’escola bressol “Els Menuts”

La nostra escola Bressol, “Els menuts”, és una escola bressol municipal de Mataró. El projecte de la nostra escola es basa en la pràctica psicomotriu i el desenvolupament motor de l’infant.  El nostre projecte va néixer fa més de 10 anys observant la necessitat de moure’s dels infants. Arrel d’un treball i una formació en […]

L’aprenentatge cooperatiu com a línia de centre

L’escola Bellpuig és una escola pública, d’una línia que es troba al  municipi  de Sant Julià de Vilatorta, amb identitat catalana, coeducativa, pluralista i democràtica.  Ha anat avançant pedagògicament passant d’una línia més individualista i tradicional a metodologies més innovadores que afavoreixen la cooperació. A l’escola l’aprenentatge cooperatiu és un segell identitari que està present […]

Matemàtiques amb els escacs

L’escola Sant Bernat Calvó és una escola pública d’ed. infantil i primària situada a Vila-seca (Tarragonès). És una escola que sap mantenir les tradicions i al mateix temps aposta per la innovació i la renovació pedagògica. En els darrers anys ha aconseguit 5 beques Erasmus i el plurilingüisme és un dels projectes importants del centre. […]

Com treballem l’hort a l’escola

L’escola Lluçanès és una escola pública d’Infantil i Primària d’una línia, situada al municipi de Prats de Lluçanès a la comarca natural del Lluçanès. Un dels trets d’identitat de l’escola és el fet de treballar actualment l’àmbit científic de forma vivenciada i experimental aportant instruments d’anàlisi científica i fomentant l’observació i la investigació partint dels […]

Les capses d’aprenentatge

L’escola la maquinista és un Centre d’Educació Infantil i Primària que funciona des de l’any 2008. Està situat al barri de Sant Andreu, de Barcelona. La nostra comunitat s’organitza per cicles i compta amb dues línies per nivell des de p3 fins a 6è. En la xerrada, la Cristina i la Màriam, comparteixen les capses […]

Com treballem les ciències a l’escola

L’escola Lluçanès és una escola pública d’Infantil i Primària d’una línia situada al municipi de Prats de Lluçanès a la comarca natural del Lluçanès. Un dels trets d’identitat de l’escola és el fet de treballar actualment l’àmbit científic de forma vivenciada i experimental aportant instruments d’anàlisi científic i fomentant l’observació i la investigació partint dels […]

La màgia de llegir i escriure, un aprenentatge vivenciat

L’Institut Escola Montagut, és un centre educatiu que depèn del Departament d’Educació. Està situat a Santa Susanna. Es un centre amable i acollidor. Parteix d’entorns i aprenentatges globals, competencials i de convivència que ajudin a impulsar els potencials de cada alumne/a perquè esdevinguin en un futur, persones felices, competents, empàtiques, responsables de les seves decisions, […]

Com encarem la competència digital

En la xerrada parlem sobre com encarem la competència digital a l’institut Cal Gravat. Fem referència als aspectes següents: També farem referència a com acompanyem emocionalment als alumnes i com fem les tutories. Esperem que la xerrada t’agradi i t’aporti moltes idees per aplicar a l’aula 😉 Xerrada Mostra Ponent Ramon Barlam de l’institut Cal Gravat, un […]

Els projectes artístics

L’escola Santa Coloma (ZER la Cerdanya) rep alumnes de 3 municipis (Ger, Isòvol i Meranges), en total l’escola té 87 alumnes el curs 20-21. És una escola rural, amb agrupaments multigrau i cíclics. En la xerrada parlem dels projectes artístics que duem a terme a l’escola:  Esperem que la xerrada t’agradi i t’aporti moltes idees per aplicar […]

Els aspectes que defineixen la nostra tasca pedagògica

Des dels seus inicis, l’escola Vic Centre ha estat innovadora en l’àmbit pedagògic, vetllant per l’aprenentatge integral de tots i cadascun dels seus alumnes. Fa cinc anys, el claustre va apostar per una nova i millor transformació pedagògica com a resposta a les necessitats de la tipologia de l’alumnat del centre. Està considerat com a centre de […]

Com donem protagonisme als infants

L’Escola Anglesola és una nova escola del barri de Les Corts que neix amb un objectiu molt clar: fer que l’alumne sigui realment el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge. En la xerrada farem referència a un canvi de mirada envers l’aprenentatge en el qual donem protagonisme a l’infant i canviem el rol del docent. […]

Cinc plans estratègics

A l’Escola Virolai vam iniciar al 2004 un procés de transformació educativa fonamentat en la transformació de l’equip de mestres i entenent-la com un procés permanent i continu. En aquesta xerrada us parlem dels cinc Plans estratègics en els quals hem centrat la nostra transformació:  Esperem que la xerrada t’agradi i t’aporti moltes idees per aplicar a […]

El treball amb parella educativa docent

El projecte educatiu de la nostra escola es basa en una metodologia activa que parteix de l’observació directa. En la xerrada parlem del treball amb parella educativa docent que té la finalitat de: Esperem que la xerrada t’agradi i t’aporti moltes idees per aplicar a l’aula 😉 Xerrada Descarrega la presentació en PDF Mostra Ponents

Globalització, avaluació, acció tutorial i organització de centre

L’Institut de Sils és un centre creat el 2008. L’afany per la innovació pedagògica i la vocació de centre obert i inclusiu han estat una constant des dels inicis i s’han mantingut amb el pas dels anys. El nostre centre té una personalitat marcada i amb un estil diferent del que veiem habitualment als centres […]

El treball per projectes

L’escola Marta Mata és una escola que, des dels seus orígens, treballa per projectes. Els tres pilars de la nostra escola són: En aquesta xerrada compartim com aquests tres pilars ens acompanyen en el nostre treball a les aules i veurem, a través d’exemples, com hi tenen una importància rellevant en el treball projectes que realitzem a […]

La coordinació d’escoles Bressol Municipals

Les Escoles Bressol Municipals de Vic (EBMV) són tres escoles bressol que funcionen de manera coordinada: Caputxins, horta vermella i Serra de San ferm. Aquestes tres escoles bressol comparteixen projecte educatiu, són laboratoris per a l’autoaprenentatge. Es basen en una pedagogia que potencia la imatge d’un infant capaç d’escollir, de prendre decisions i de ser el […]

Sins Cardener: Els itineraris personals

La SINS Cardener presentem un model per a quatre anys, l’alumnat que comença a 1r d’ESO realitza un itinerari personal, individualitzat, per assolir el màxim nivell personal. Aquesta idea de treball individual i de grup es concreta en un itinerari que duu a l’alumnat a un procés continu que va del jo als altres. El […]

Els espais d’aprenentatge

L’Institut Escola Josep Maria Xandri és un centre que inicia la seva transformació educativa el 2018. Iniciem un projecte per crear cultura de centre; incidint en la gestió i organització, treballant per les necessitats d’avui (les 5 “C”): pensament Crític, Col·laboració, Comunicació, Creativitat i gestió del Canvi.  En aquesta xerrada parlem de dos aspectes de la […]

Recordar contrasenya