Com es mouen les joguines? Escola Anglesola

A la nostra escola treballem amb la metodologia basada en projectes, sense llibres de text. Partint de les idees prèvies dels nens i nenes, la formulació d’hipòtesis i l’experimentació com a medi per aconseguir resoldre aquells reptes que se’ls hi plantegi. Pensem que l’educació ha de posar els alumnes al centre dels aprenentatges, oferint situacions […]

Aprendre per projectes és molt més que fer una modificació puntual a la vida d’escola

Reclamar la importància d’aprendre de manera globalitzada ha estat una constant en la història de l’educació. Decroly, Montessori, Dewey, Freinet, Freire, Stenhouse, Morin entre d’altres han apuntat la importància d’aprendre a partir d’establir relacions (entre matèries, entre el dins i el fora de l’Escola, entre allò escolar i allò social,…) i no de manera compartimentalizada. […]

El treball per projectes

L’escola Marta Mata és una escola que, des dels seus orígens, treballa per projectes. Els tres pilars de la nostra escola són: En aquesta xerrada compartim com aquests tres pilars ens acompanyen en el nostre treball a les aules i veurem, a través d’exemples, com hi tenen una importància rellevant en el treball projectes que realitzem a […]

Què vol dir treballar per projectes? Per què fer-ho? Què implica?

En aquesta xerrada en Toni Otero ens parla de què vol dir treballar per projectes? Per què fer-ho? Què implica? En Toni ens explica que per ell, treballar per projectes és una manera d’afrontar l’aprenentatge que potencia el treball d’investigació, l’autonomia personal, la participació democràtica, la transferència de coneixements i estimula l’aprenentatge en interacció entre […]

Recordar contrasenya