
Ponent:
Oscar Puigardeu. Centre de Recursos Educatius per a Alumnes amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta (CRETDIC- Barcelona-ciutat)
El CRETDIC és un servei d’assessorament i de suport tècnic a la tasca docent i a la tasca dels serveis educatius amb la finalitat d’afavorir la inclusió, la participació i l’aprenentatge dels alumnes amb trastorns del desenvolupament i de la conducta, empoderant els docents i els centres perquè puguin donar resposta a les necessitats educatives especials de l’alumnat.
Resum:
En els centres educatius ens trobem a les aules amb alumnat que presenta dificultats de regulació de la conducta que genera molts dubtes, dificultats i patiment en la comunitat educativa.
Entendre aquestes dificultats és el primer pas per atendre les necessitats d’aquests alumnes. Dissenyar una resposta educativa a aquestes situacions que es donen a l’aula no és fàcil. Com a docents ens pot fer sentir preocupats, desbordats i impotents perquè no sabem com donar-hi resposta.
Des del CRETDIC assessorarem i donem suport als docents, de forma col·laborativa amb els EAPS, amb la finalitat afavorir la inclusió, la participació i l’aprenentatge dels alumnes amb dificultats de regulació de la conducta.
En aquesta xerrada parlarem de:
- Quines dificultats de regulació de la conducta, característiques i necessitats presenten aquests alumnes?
- Quines estratègies organitzatives i metodològiques faciliten l’atenció de les necessitats de l’alumnat?
- Com podem afavorir la inclusió de l’alumnat amb dificultats de regulació de la conducta?
- Quin treball en xarxa podem dur a terme per atendre a l’alumnat amb dificultats de regulació de la conducta?
- Com podem atendre a les famílies de l’alumnat amb dificultats de regulació de la conducta?
- Quina tasca fa el CRETDIC?
- Com podem sol·licitar suport per part del CRETDIC?
La xerrada va adreçada a mestres i professors d’infantil, primària i secundària.