
Ponent:
- Jordi Nomen
Llicenciat història contemporània. Postgrau ciutadania. Màster filosofia. Professor escola Sadako. Escriptor. Autor de la trilogia El nen filòsof.
Resum:
Aristòtil ens va recordar que el coneixement no pot “servir” a altre profit que el d’aconseguir la llibertat. Aprenem a llegir i escriure per assolir el màxim estadi de la nostra llibertat personal que es concreta en poder dubtar, i identificar, finalment, la veritat.
Avui tenim força clar que cal l’alfabetització per poder guanyar l’autonomia i la llibertat, però no n’hi ha prou amb dominar la mecànica de la lectura i l’escriptura, jo puc saber llegir i escriure, però si no sé pensar per mi mateix/a, no assoliré la llibertat que pretenia. No es tracta de llegir i escriure amb correcció només, sinó de poder pensar millor sobre allò que hom llegeix i escriu.
Per fer-ho, cal passar de la pràctica a la reflexió sobre la pràctica, passar de la comprensió lectora literal a la lectura profunda.
En la xerrada parlarem de:
- Què és la comprensió lectora?
- Quins nivells de comprensió lectora podem diferenciar?
- Comprensió literal
- Comprensió implícita o d’inferències
- En què consisteix la comprensió lectora profunda?
- Com podem accedir als diferents nivells de lectura?
- La comprensió crítica
- La comprensió creativa
- La comprensió ètica
- Quines propostes pràctiques podem dur a terme a l’aula?
- Què passa si no es treballa la lectura profunda en educació?
La xerrada va adreçada a mestres d’educació infantil, primària i secundària.
Si en voleu saber més, us ho explicarem a la xerrada.
Us hi esperem! 😉
Dia i hora
- Dimarts 24 d’octubre a les 18h.
Xerrada en línia, gratuïta i oberta a tothom.