
El curs Pictogrames. Com els utilitzem a l’aula, és una continuació de la primera formació Pictogrames. Del joc a la comunicació. En aquesta formació trobareu la part pràctica de com introduir i usar els pictogrames en diferents activitats.
Us parlarem de com fem una introducció progressiva dels pictogrames i sistemes alternatius de comunicació dins l’aula, des de les etapes d’infantil. Exposarem el treball que fem per treballar les rutines, els horaris, els contes, les llibretes i els plafons de comunicació per fer demandes. També farem referència a la importància d’un suport adient i un bon acompanyament.
Veurem la importància d’un sistema alternatiu de comunicació i les seves funcions. Com podem acompanyar a l’alumne/a davant conductes d’angoixa, estrès i conductes agressives i com la comunicació ens ajuda a controlar-les. A partir d’alguns exemples pràctics analitzarem com actuem davant algunes conductes i actituds.
Compartirem un recull d’adaptacions de contes per afavorir la participació activa de l’alumnat amb TEA. També detallarem com adaptem les cançons amb pictogrames i la importància del treball musical.
També trobareu un treball seqüenciat i progressiu de lectoescriptura adaptat a les necessitats de l’alumnat amb TEA.
Índex
Objectius
- Donar eines en la introducció progressiva dels pictogrames en les activitats d’aula.
- Explicar exemples pràctics de com plantejar possibles intervencions.
- Conèixer la importància d’un sistema alternatiu de comunicació per acompanyar a l’alumnat davant situacions angoixants.
- Adaptar els contes de forma més individualitzada segons les necessitats de l’alumnat.
- Entendre la importància d’un acompanyament adequat en cada moment del procés d’aprenentatge.
- Oferir recursos per elaborar activitats a partir de les cançons.
- Explicar exemples pràctics de com utilitzem la música com a recurs per treballar la comunicació.
- Plantejar un treball seqüenciat per iniciar la lectoescriptura.
Continguts
- Llibretes de comunicació
- Plafons de comunicació
- Contes adaptats
- Cançons adaptades amb pictogrames
- Inici lectoescriptura
- Exemples pràctics
Formadores

Montse Güell Pujol
Mestra d’educació especial. Mestra d’audició i llenguatge.

Carina Gispert Bagué
Mestra d’educació especial. Psicopedagoga.
⏰ Durada del curs: 2h 30 minuts