L’acompanyament pedagògic des de la mirada sistèmica

Ponent: Laura Soliva i del Rio Mestra d’educació infantil, constel·ladora familiar sistèmica, màster en Pedagogia Sistèmica i actualment fent el màster en Psicologia Sistèmica. Coordinadora i formadora de l’Àrea de Pedagogia de l’Associació Espai Sistèmic i Humanista. Acompanyant de processos personals i professionals. Un dels aspectes més importants de la tasca docent és l’acompanyament pedagògic […]

Com podem millorar la relació entre escola i famílies?

Xerrada a càrrec de: Gemma Puigcercós Ducet: mestra d’Educació Infantil, màster de pedagogia sistèmica i terapeuta gestalt: família, infància i adolescència.  En aquesta xerrada trobaràs propostes pràctiques i reflexions per millorar la relació entre famílies i escola, tant a nivell personal com a docent com a nivell de centre.  Descobriràs noves eines que t’enriquiran a […]

La importància d’educar l’empatia a l’escola i com treballar-la amb els infants

Ponent: Júlia Prunés La Júlia és infermera especialitzada en pediatria i en educació emocional, treballa en pro de la salut emocional. Creadora del Programa Empâtik, d’entrenament de l’empatia i escriptora de contes infantils. En aquesta xerrada la Júlia ens parlarà de l’empatia: de la seva importància en l’acompanyament emocional i la cura dels altres, en […]

Com treballem l’hort a l’escola

Xerrada a càrrec de: Anna Vilà i Berengueras L’escola Lluçanès és una escola pública d’Infantil i Primària d’una línia situada al municipi de Prats de Lluçanès a la comarca natural del Lluçanès. Un dels trets d’identitat de l’escola és el fet de treballar actualment l’àmbit científic de forma vivenciada i experimental aportant instruments d’anàlisi científic […]

La percussió corporal com a recurs pedagògic i artístic

Ponent: Santi Serratosa López: Músic, musicoterapeuta i formador en percussió corporal. No hi ha dubte del paper que la música té en les nostres vides. Aquesta és un art i una ciència, tot al mateix temps; la seva naturalesa no verbal la converteix en un mitjà de comunicació universal, un estímul únic per penetrar en […]

Matemàtiques amb els escacs

Ponent:  Jordi Franquet Montamat. L’escola Sant Bernat Calvó és una escola pública d’ed. infantil i primària situada a Vila-seca (Tarragonès). Som una escola que sap mantenir les tradicions i al mateix temps apostem per la innovació i la renovació pedagògica. En els darrers anys hem aconseguit 5 beques Erasmus i el plurilingüisme és un dels […]

La Psicomotricitat: una eina que connecta amb l’essència de l’infant i l’ajuda en el seu desenvolupament global

Ponent: Dr. Xavi Forcadell. En Xavi Forcadell és Mestre, Psicomotricista, Educador Emocional i Fundador Escola Eduquem Per Créixer. Doctor en Didàctica de l’Educació Física, de les Arts Visuals, de la Música i de la Veu, per la UAB. Postgrau en Formació d’Especialistes en Psicomotricitat, per la Universitat Ramon Llull. Postgrau d’Educació Emocional, per la UB. […]

El Sentiment de pertinença al centre

Ponents:  Anna Roca Vanesa Fernandez L’Institut La Plana és un centre públic creat al 2007 ubicat a Vic al barri de l’Horta Vermella, un barri situat a la zona sud de la ciutat. L’institut compta amb 3, 4 línies d’ESO i 2 línies de batxillerat. La procedència de l’alumnat ha variat al llarg dels cursos.  […]

Com detectar l’abús sexual infantil i actuar davant d’una sospita

Xerrada a càrrec de: Meritxell Campmajó i Garcia Núria Iturbe i Ferré PrevenSI és un recurs especialitzat per a la prevenció de l’abús sexual infantil (ASI) que es tracta de violència sexual contra els infants. És un projecte innovador a tot l’estat espanyol que neix de la unió entre l’Institut de psicologia forense, l’Associació  INTRESS […]

L’aprenentatge cooperatiu com a línia de centre

Xerrada a càrrec de: Roser Morera Eli Dalmau Paula Díez Alba Dachs Anna. S Filo Presegué L’escola Bellpuig és una escola pública, d’una línia que es troba al  municipi  de Sant Julià de Vilatorta, amb identitat catalana, coeducativa, pluralista i democràtica.  Hem anat avançant pedagògicament passant d’una línia més individualista i tradicional a metodologies més […]

Recordar contrasenya