
En aquest documental descobrirem els itineraris personals que duen a terme a l’escola La Sínia.
L’Escola La Sínia és un centre públic situat al barri de la Granja de Molins de Rei. Es va
crear l’any 2004. És una escola de doble línia.
A La Sínia hi conviuen diferents propostes metodològiques que es complementen amb
l’objectiu de contribuir en l’aprenentatge i el desenvolupament integral dels infants que
en formen part.
Els Itineraris Personals és una proposta metodològica de personalització de
l’aprenentatge. L’objectiu de la qual és que els infants, amb l’acompanyament dels
docents, prenguin consciència del seu procés d’aprenentatge.
Els itineraris s’adeqüen a cadascú acordant objectius de treball específics. Posen a l’abast dels infants un conjunt d’eines i recursos per tal que aquests puguin desenvolupar aspectes concrets del currículum.
L’objectiu d’aquesta personalització compartida entre infant i docent és apoderar-lo del
procés de creixement per tal que cada infant doni el màxim d’ell mateix/a.
Els coneixements i les estratègies que els infants van adquirint en els itineraris personals podran esdevenir elements que posin en joc en els projectes.
En el documental ens responen les preguntes següents:
- Què són els itineraris personals per vosaltres?
- Quants anys fa que treballeu amb els itineraris personals?
- Quina evolució heu fet com a escola per definir els itineraris que actualment dueu a terme a l’escola?
- Quins objectius us plantegeu amb els itineraris?
- Quins beneficis creieu que aporta als infants treballar amb els itineraris?
- Quin clima d’aula creieu que és necessari per dur a terme els itineraris?
- Com afavoriu l’autonomia dels alumnes?
- Quin és el rol dels docents en el treball amb els itineraris?
- Creieu que els itineraris personals permeten atendre la diversitat d’alumnes que teniu a l’aula? Com?
- Què conté un itinerari?
- Com dissenyeu els itineraris?
- Qui crea els itineraris i quan?
- Quins tipus de propostes contenen els itineraris?
- Quins àmbits treballen els itineraris?
- Quins passos segueixen els alumnes quan treballen els itineraris?
- Quin material utilitzeu en les propostes dels itineraris? Com i on recolliu el material?
- Quins cursos treballen amb els itineraris?
- Quantes hores a la setmana dediqueu a treballar els itineraris?
- Quants mestres hi ha a l’aula quan feu itineraris?
- Quantes propostes simultànies es poden dur a terme a l’aula?
- Quins espais utilitzeu quan treballeu amb els itineraris?
- Quina durada solen tenir els itineraris? Tots duren el mateix?
- Com escullen els alumnes els itineraris que fan?
- Com registren els alumnes els itineraris que fan?
- Tots els alumnes fan tots els itineraris?
- Com s’avaluen els itineraris? Com feu el retorn als alumnes?
- Com compartiu amb les famílies el treball que feu amb els itineraris?
- Quins consells donaríeu als docents que vulguin començar a treballar amb els itineraris?
Esperem que gaudeixis del documental 😉