
En aquest recurs, en Subi, il·lustrador, mostra com acabar de donar forma a una mascota a partir del treball dels complements, les accions i el moviment. A través d’explicacions clares i dibuixos en directe, mostra com enriquir un personatge perquè sigui més expressiu i tingui més vida.
Al llarg del vídeo, en Subi explica com una mateixa mascota pot adaptar-se a diferents situacions segons l’ús que en vulguem fer. A partir del treball amb moviments, postures i detalls, ens mostra com definir millor la personalitat del personatge i adequar-lo a un context concret, com ara una biblioteca, una classe o un pati.
En una primera part, en Subi pren com a exemple un ratolí pensat com a mascota de la biblioteca. A partir d’aquest personatge, explica com afegir-hi complements i dibuixar diferents posicions perquè guanyi expressivitat i dinamisme. Mostra com la mateixa mascota pot aparèixer asseguda llegint, caminant amb un llibre sota el braç o explicant alguna cosa, segons l’acció que vulguem representar. També destaca la importància dels complements, com ulleres, samarretes o llibres, per reforçar la identitat de la mascota i adaptar-la a l’espai on s’utilitzarà.
En una segona part, en Subi agafa com a referent un objecte, en aquest cas un llibre, i explica com convertir-lo en una mascota amb personalitat. Mostra quins elements són essencials per donar-li vida, ulls, boca, braços, cames i sabates, i com els complements i les expressions ajuden a definir el caràcter del personatge i les accions que pot realitzar.A partir dels exemples que en Subi dibuixa i explica pas a pas, els alumnes podran inspirar-se i agafar idees per completar, enriquir i donar moviment a les seves pròpies mascotes, experimentant amb postures, expressions i complements, i desenvolupant la seva creativitat i expressió plàstica.
Et convidem a provar aquesta proposta amb els teus alumnes i a compartir la teva experiència deixant un comentari. Moltes gràcies 😉
També pots veure:
Si vols contactar amb en Subi, ho pots fer des dels enllaços següents:
- Mail: subi.dibuixant@gmail.com
- Instagram: il.lustradorsubi
Índex
Tutorial
Document descarregable
Mostra
Autor del recurs

Joan Subirana (Subi)
Il·lustrador. Ha estudiat dibuix, còmic, disseny gràfic i pintura. El 1999 va guanyar el premi d’àlbum il·lustrat Tombatossals. Es dedica a la il·lustració infantil. Ha publicat més d’un centenar de llibres. El dibuix és la seva passió.
A les escoles ofereix: pintar murals, tallers artístics, contes dibuixats i el projecte Lletres a les aules.