
Aquest recurs consisteix en un vídeo adreçat a l’alumnat de 1r, 2n i 3r de primària, en què l’il·lustrador Subi ensenya pas a pas com dibuixar i pintar bolets de tardor. És una proposta ideal per treballar a les hores de plàstica i per connectar l’art amb la natura.
En el vídeo, en Subi mostra com fer un primer esbós del bolet, tot fixant-se en les parts principals, el barret, la pota i les làmines, i en les seves formes característiques. A continuació, explica com pintar amb aquarel·la, combinant tons per aconseguir els colors propis dels bolets. Finalment, ensenya com acabar el dibuix amb llapis de colors, afegint-hi detalls, ombres i textures per donar volum i realisme.
A través de tres exemples, el camagroc, el rovelló i el rossinyol, els alumnes aprendran a observar els bolets amb atenció i representar-ne la forma, el color i els detalls.
Per fer aquesta proposta cal portar a l’aula diferents bolets per poder-los observar, dibuixar i pintar del natural.
Aquesta proposta convida a observar els canvis de l’estació, a experimentar amb materials plàstics i a gaudir de la pintura com a expressió artística.
Et convidem a provar aquest recurs amb els teus alumnes i a compartir la teva experiència deixant un comentari. Moltes gràcies 😉
Si vols contactar amb en Subi, ho pots fer des dels enllaços següents:
- Mail: subi.dibuixant@gmail.com
- Instagram: il.lustradorsubi
Índex
Tutorial
Document descarregable
Mostra
Autor del recurs

Joan Subirana (Subi)
Il·lustrador. Ha estudiat dibuix, còmic, disseny gràfic i pintura. El 1999 va guanyar el premi d’àlbum il·lustrat Tombatossals. Es dedica a la il·lustració infantil. Ha publicat més d’un centenar de llibres. El dibuix és la seva passió.
A les escoles ofereix: pintar murals, tallers artístics, contes dibuixats i el projecte Lletres a les aules.