
En la següent animació descobriràs una de les faules més conegudes d’Isop “El ratolí de camp i el ratolí de ciutat”.
Els protagonistes d’aquesta faula són dos ratolins. El ratolí de ciutat li diu al seu cosí, el ratolí de camp, que viu de manera molt humil. El ratolí de ciutat convida al seu cosí perquè vingui a casa seva i vegi que viu molt bé. El ratolí de camp queda impressionat amb la vida luxosa del seu cosí. De cop i volta, el gat de la casa els fa un ensurt molt gran que farà replantejar les coses al ratolí de camp.
En aquesta faula es treballa la importància de valorar el que tenim. La faula demostra que no ens hem d’enlluernar pel que tenen els altres, sinó que hem d’aprendre a valorar les coses que tenim.
A partir de la visualització de l’animació es pot establir una conversa a l’aula en què els infants puguin compartir les seves reflexions i posar-se en el lloc dels diferents personatges.
En el recurs trobaràs una proposta didàctica, elaborada per en Jordi Nomen, amb preguntes i propostes per treballar la faula amb els alumnes des d’una mirada filosòfica.
També trobaràs un document PDF amb imatges representatives de la faula per treballar a l’aula amb els alumnes.
Les faules són un recurs literari molt útil per treballar amb els infants. El format breu i els personatges fan que els infants es motivin molt amb la història. Alhora és un recurs que transmet un ensenyament, uns valors morals i permet fer una reflexió ètica.
A Docents.cat disposes també d’un document amb 123 faules d’Isop per treballar els valors i un recull de propostes didàctiques de com les pots aplicar a l’aula.
Índex
Proposta didàctica
Animació
Il·lustracions en PDF
Mostra de la faula
Autor del recurs

Jordi Nomen
Llicenciat en història contemporània. Postgrau de ciutadania. Màster en filosofia. Professor de l’escola Sadako. Escriptor. Autor de la trilogia “El nen filòsof”.
Altres faules
Més faules d’Isop que pots trobar a Docents:
- El lleó i el ratolí (Solidaritat)
- El llenyataire honrat (Honradesa)
- El cérvol vanitós (Vanitat)
- La llebre i la tortuga (Esforç)
- Les granotes del pantà sec (Prudència)
- El mercader de sal i l’ase (Ganduleria)
- El moliner, el seu fill i l’ase (Influenciar)
- El pastor mentider (Mentir)
- L’ase amb pell de lleó (Aparentar)
- L’oca dels ous d’or (Avarícia)
- La guineu i la cua tallada (Ser crítics)
- El llop i el gos adormit (Aprendre dels errors)
- La guineu i el boc en el pou (Prudència)
- La guineu i la cua tallada (Ser crítics)
- El gos i el seu reflex en el riu (Enveja)
- El gripau i la rosa (Convivència)
A Docents.cat disposes també d’un recurs amb 123 faules d’Isop per treballar els valors i un recull de propostes didàctiques de com les pots aplicar a l’aula.