
Cal tenir present que fem ciència des que naixem. Podem, doncs, treballar la ciència en totes les etapes, també en la dels 0 a 6 anys. Els científics fan servir mecanismes que els infants utilitzen des de néixer.
Com diu la Mercè Izquierdo: “la ciència escolar no pot ser com la ciència dels científics, però ha de ser ciència, i l’han de fer els alumnes”.
Cal pensar, doncs, en com podem adaptar el treball experimental als infants d’educació infantil i com podem propiciar el rigor en les seves capacitats.
En aquesta xerrada parlem de quins procediments científics podem dur a terme amb els infants d’infantil. Exemplificarem alguns d’aquests procediments amb experiències dutes a terme a l’aula.
En la xerrada fem referència als procediments científics següents:
- La formulació de preguntes
- Les anticipacions i prediccions
- La realització del treball experimental
- La recopilació de dades
- L’anàlisi dels resultats
- La interpretació dels resultats
- La comunicació dels resultats
La xerrada va adreçada a mestres d’infantil.
Índex
Xerrada
Descarrega el PDF
Mostra
Ponent

Olga Schaaff i Casals
Mestra d’Educació Infantil, ha treballat al CESIRE-CDEC i ha realitzat cursos i seminaris de formació sobre Descoberta de l’Entorn. Ha col·laborat en els cursos d’especialització de mestres d’Educació Infantil de l’UOC i UVIC- Rosa Sensat. Coautora del Projecte Descoberta 3/6, del Dep. D’Educació i d’altres publicacions de ciències a Infantil.