
Hi ha un lloc on el joc, la gamificació i la literatura es troben. I és en aquell lloc on podem generar iniciatives interessants que puguin fer que infants (i especialment adolescents i joves) tinguin ganes de llegir.
Combinar jocs i lectura a l’entorn educatiu pot ajudar els alumnes a desenvolupar habilitats de lectura, comprensió, anàlisi i pensament crític d’una manera més compromesa i divertida.
Impulsar la lectura a través del joc pot tenir diversos beneficis significatius per als lectors:
- Major motivació per la lectura
- Desenvolupament d’hàbits de lectura
- Millora de la comprensió lectora
- Desenvolupament del pensament crític
- Foment de la imaginació …
En aquesta xerrada compartim diferents propostes que poden ser útils per gamificar la lectura a l’aula amb els nostres alumnes.
En la xerrada fem referència a:
- Noves literatures com una forma d’apropar-se a públic no lector
- Jocs i recursos concrets que neixen del joc per anar a la lectura
- Experiències que serveixen per dinamitzar la lectura a l’aula
- Propostes lúdiques per dur a terme durant la lectura
- Propostes lúdiques per dur a terme en finalitzar la lectura
També compartim diferents experiències de gamificació dutes a terme a l’aula.
La xerrada va adreçada a mestres d’educació infantil, primària i secundària.
Si en voleu saber més, us ho expliquem a la xerrada 😉
Enllaços:
- Si en voleu saber més, descobriu el Màster en Joc, Gamificació i Tecnologia aplicats a l’Educació.
Índex
Xerrada
Descarrega el PDF
Mostra
Ponent

Oriol Ripoll
Especialista en jocs. Creatiu a Jocs al segon, una consultora dedicada al desenvolupament de jocs aplicats a projectes de comunicació i educació. Co-director del màster en joc, gamificació i tecnologia aplicats a l’educació d’Enti-UB. Professor de creació de jocs a ENTI, el grau de videojocs de la Universitat de Barcelona i de gamificació al grau de CAFE de la UdG. Formador de jocs i del desenvolupament de les competències en el treball i la creativitat.