
Xerrada a càrrec de:
- Carla Salinas Martínez
Dislèxia, discalcúlia, TDAH, disortografia, disgrafia, autisme… Aquestes terminologies cada cop són més presents a l’aula.
En aquesta xerrada ens centrem en la Dislèxia. Anirem més enllà de les definicions de llibre, parlarem d’aquells senyals d’alarma que podem observar a l’aula i que ens permeten detectar que hi pot haver un trastorn.
Aprenem estratègies que ens permetin intervenir per atendre correctament als alumnes amb Dislèxia. També descobrim quines adaptacions metodologies podem dur a terme tenint en compte la realitat de l’aula.
En aquesta xerrada tractem els aspectes següents:
- Què és la dislèxia? Definició i característiques
- Quines àrees del cervell estan implicades en la dislèxia?
- Quins tipus de dislèxia hi ha?
- Com podem detectar la dislèxia?
- Què són les funcions executives i quina relació tenen en l’aprenentatge?
- Quines diferències en el llenguatge podem observar en els alumnes amb TDAH, autisme i dislèxia?
- Quines adaptacions metodologies podem fer per atendre els alumnes amb Dislèxia?