
El disseny de propostes ABP implica definir escenaris d’aprenentatge en els que el Context, el Contingut i el Conflicte que demanem als alumnes que resolguin estiguin ben connectats entre sí.
En la xerrada es proposarà una plantilla per a dissenyar projectes, i es descriuran 6 projectes de diferents matèries portats a les aules de secundària.
Aplicar ABP als centres educatius també implica aspectes relatius a la gestió de l’aula i l’avaluació, i proposarem diverses eines i estratègies per a abordar aquests aspectes.
Es comentaran també aspectes relatius a la interdisciplinarietat i com abordar els reptes i oportunitats logístics i pedagògics que suposa, amb un especial accent al desplegament de l’ABP a nivell de centre educatiu.
La xerrada va adreçada a professors/es de secundària.
Xerrada
Mostra
Ponent
Jordi Domènech
Professor de Ciències d’Educació Secundària a l’INS Marta Estrada de Granollers i Professor associat a la UAB. Membre del grup Grup LIEC (UAB). Autor dels llibres: “Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies. 28 propostes i reflexions per ensenyar Ciències” i “Aprenentatge Basat en Projectes per a STEM. Breu manual pràctic”.