
En aquesta xerrada expliquem la proposta dels Itineraris d’Aprenentatge, dins del projecte SUMMEM, que des de l’any 2015 estem duent a terme a les nostres escoles.
Un Itinerari parteix d’una situació o d’unes preguntes a resoldre, que generen tot un treball de recerca de solució, integrant-hi tota mena de coneixements i fent servir unes habilitats i unes actituds específiques.
En conseqüència, aquestes situacions, properes a la realitat de l’alumnat, seran les que l’orientaran cap al que necessita aprendre i donaran sentit al seu aprenentatge i al que fan a l’escola.
Per a la resolució dels reptes, l’alumnat haurà de trencar amb l’organització escolar fragmentada en assignatures, i alhora es concreta en el treball de continguts provinents de les diferents àrees del coneixement, que ells mateixos hauran de relacionar.
També expliquem un projecte concret, un Itinerari d’Aprenentatge que vam dur a terme amb els alumnes d’I3 de l’Escola Pia de Granollers, el projecte “Per què l’aigua de la piscina i la platja són diferents?”
En la xerrada parlem de:
- L’objecte d’estudi i el context del projecte.
- Els continguts nuclears.
- Les preguntes del model sistèmic.
- Les activitats de les diferents fases de la seqüència didàctica: mobilització, exploració, estructuració i aplicació.
- Com avaluem el projecte.
La xerrada va adreçada a mestres d’infantil.
Per més informació:
- Web del projecte SUMMEM.
- Web d’Escola Pia Granollers.
Per qualsevol cosa us podeu posar en contacte amb:
- anna.brunet@calella.epiaedu.cat
- jaume.montsalvatge@escolapia.cat
Índex
Xerrada
Descarrega el PDF
Mostra
Ponents



- Anna Brunet (Escola Pia Catalunya), Cristina Massas i Marta Puig (mestres i tutores de l’Escola Pia Granollers).
L’Escola Pia de Catalunya és una entitat conformada per 20 escoles, una fundació i una entitat de lleure. Arrelada al nostre país, és integradora i compromesa amb el canvi social a partir dels valors de l’Evangeli. Les persones són el centre de la nostra acció, sobretot aquelles més vulnerables. L’educació, en especial d’infants i joves, és la nostra raó de ser, entenent aquest procés com una acció desvetlladora de les seves capacitats.