
Els nens i nenes poden fer ciència des de ben petits i les i els mestres no hem de ser científics per acostar als més menuts l’experimentació a l’aula.
El més rellevant que podem aportar els centres educatius perquè els infants aprenguin ciències és possibilitar que els infants adquireixin experiència directa amb els fenòmens.
En la ciència escolar cal combinar tres aspectes: fer coses en contacte amb la realitat, posar-hi paraules i posar-hi abstracció, pensar sobre quines teories tenim.
L’experimentació, com a procediment científic, no es redueix a la manipulació sense intencionalitat ni a seguir uns procediments creats per altres.
En la xerrada, a partir de diversos exemples, centrats en l’etapa d’educació infantil, posem de relleu aspectes importants en tota experimentació que ajudin a ampliar la mirada envers el que és i el que no és experimentació des del punt de vista de la ciència.
La xerrada va adreçada a mestres d’infantil.
Índex
Xerrada
Descarrega el PDF
Mostra
Ponent

Montse Pedreira Álvarez
Doctora en educació, mestra d’educació infantil i primària a l’escola pública durant prop de 20 anys. Formadora de mestres en l’àmbit de la didàctica de la ciència i creadora dels espais de ciència en lliure elecció per a les primeres edats: Niu de ciència, Lab 0_6 i Explora 0-6. Actualment dirigeix el Grau en Mestre d’Educació Infantil a la Facultat de Ciències Socials de Manresa (UVic-Universitat Central de Catalunya).
Enllaços:
- Web Lab06
- Contacte: lab06@umanresa.cat