
El món de les altes capacitats és sovint obviat en els plans educatius de tots els colors i tendències. Sembla que l’alumnat d’aquestes característiques va tot sol, no cal fer cap adaptació perquè parteix d’avantatges per sobre dels altres.
El problema més important rau del fet que els professionals de l’educació no es miren l’alumnat d’altes capacitats amb les ulleres adequades. No saben quins són els paràmetres que cal tenir en compte per detectar un perfil cognitivament superior a la mitjana.
Res més lluny de la realitat, la seva diversitat també demana ser atesa i hem de preguntar-nos de quina manera els podem atendre. Cal que centrem la mirada en les característiques pròpies que tenen aquests alumnes, en com podem detectar les seves necessitats i com els podem atendre inclusivament a l’aula.
En aquesta xerrada parlem de:
- Què són les altes capacitats?
- Com es classifiquen les Altes Capacitats?
- Com podem detectar les altes capacitats?
- Com intervenim a l’aula?
- Tipus d’actuacions
- Metodologia didàctica inclusiva
Índex
Xerrada
Descarrega la presentació en PDF
Mostra
Ponent

María S. Dauder
Lingüista, mestra de primària i anglès. Experta en altes capacitats i escriptora.
Web: correquevuelas.com