
Els jocs són un recurs molt utilitzat en alguns àmbits de l’educació com a eines extraordinàries per a motivar, divertir-se i predisposar a l’aprenentatge.
A l’aula de ciències, també ens poden oferir un espai motivador, però alhora, un espai d’aprenentatge i de simulació de fenòmens naturals.
Les activitats de joc ens permeten representar idees científiques, fins i tot, aquelles idees, que de forma experimental són complexes d’observar in-situ, com l’evolució o la selecció natural.
En la xerrada descobrirem un gran recull de jocs i dinàmiques per treballar continguts i idees de ciències:
- El mètode científic.
- Característiques i curiositats dels éssers vius.
- Els arbres i les seves fulles.
- La idea d’ecosistema i l’efecte dels plaguicides.
- La successió ecològica.
- Les xarxes tròfiques.
- Els descobriments científics.
- Dones científiques i inventores.
Així com, orientacions per a la implementació i la reflexió posterior al joc, per tal de posar en relació les accions de joc i les accions d’activitat científica escolar.
Índex
Xerrada
Descarrega la presentació en PDF
Mostra
Ponent

Laura Martín Ferrer
Professora associada a la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya, estudiant de doctorat i mestra d’educació primària. Especialitzada en didàctica de les ciències. Estretament vinculada al lleure i a l’educació no formal. M’apassionen dos grans temes: les ciències i els jocs