
Aquesta xerrada es centrarà en el tema de la intel·ligència artificial i el seu impacte en l’educació, es presentaran les eines més importants d’aquest àmbit que cal conèixer i es discutiran qüestions i dilemes ètics oberts amb la incorporació d’aquestes innovacions a les aules.
Parlarem de la intel·ligència artificial des d’una visió optimista, veient la intel·ligència artificial com una gran oportunitat. Benvinguda sigui la intel·ligència artificial si ens pot estalviar a tots plegats segons quins tipus de feines per poder tenir aquell temps i invertir-lo per estar amb els nostres alumnes.
Comentarem un munt de qüestions que tenen a veure amb la intel·ligència artificial i parlarem d’un canvi de “xip”. És important que aprofitem els avantatges que l’IA ens poden aportar a l’aula, sense que els tinguem por ni que siguem ingenus.
En la xerrada:
- Introduirem unes petites nocions sobre IA i context sociotecnològic;
- Veurem el ChatGPT en acció;
- Parlarem del prompting: L’art de fer preguntes;
- Descobrirem altres recursos que empren la IA;
- Comentarem dilemes ètics i farem una mostra de documents necessaris per treballar a l’aula;
- Tancarem la xerrada amb unes conclusions.
La xerrada va adreçada a mestres d’educació infantil, primària i secundària.
Si en voleu saber més, us ho expliquem a la xerrada 😉
Enllaços:
- Web: www.prats.cat
- Correu electrònic: miquelpf@blanquerna.url.edu
Índex
Xerrada
Descarrega el PDF
Mostra
Ponent

Miquel Àngel Prats Fernández
Mestre, psicopedagog i doctor en Pedagogia. Actualment professor titular de Tecnologia Educativa, investigador responsable de la línia eduTIC del Grup de recerca PSiTIC (Pedagogia, Societat, Innovació i TIC) de la FPCEE Blanquerna de la Universitat Ramon Llull i coordinador del Màster Universitari en Lideratge de la innovació i direcció de centres. L’any 2020 va ser guardonat amb el XXXè Premi Joan Profitós d’Assaig Pedagògic amb l’obra: 10 lliçons per a un ús ètic, saludable i responsable de les tecnologies digitals i és coautor del llibre Aprenentatge mòbil : com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge? (2015); Com impulsar la transformació digital de l’escola 2a ed. (2023) i autor de Viure en digital : com eduquem per al món d’avui (2022). Twitter: @maprats.