
El Trastorn per Dèficit d’atenció i Hiperactivitat, més conegut com a TDAH, és un trastorn del neurodesenvolupament. Els símptomes nuclears estan caracteritzats per impulsivitat, hiperactivitat i dificultat per mantenir l’atenció.
Actualment, la prevalença del trastorn és d’un 5% en edat infantil a Catalunya, encara que el trastorn també es dona en l’adultesa. El TDAH és crònic i sol manifestar-se abans dels 7 anys. Al llarg del desenvolupament de l’infant, els seus símptomes poden canviar o disminuir; no obstant això, s’estima que més del 80% dels nens continuaran presentant problemes en l’adolescència, i entre el 30-65%, en l’edat adulta.
Els nens/es amb TDAH poden tenir problemes en les relacions amb els companys degut a la impulsivitat. També es pot produir una disminució del rendiment acadèmic degut a la manca de concentració i en ocasions pot desembocar en fracàs escolar.
En la xerrada parlem de:
- Què és el TDAH?
- Quins mites cal desmentir sobre el TDAH?
- Quins tipus de TDAH ens podem trobar?
- Quines sospites ens poden fer pensar que un alumne/a té TDAH?
- Quan solen aparèixer les manifestacions del TDAH?
- Quines característiques presenten els alumnes amb TDAH?
- Com cal fer un diagnòstic del TDAH?
- Quins trastorns s’associen al TDAH?
- Quines conseqüències es deriven del TDAH? (Bullying, conflictes …)
- Com podem donar resposta a les necessitats que presenten els alumnes amb TDAH?
La xerrada va adreçada a mestres i professors d‘infantil, primària i secundària.
Índex
Xerrada
Descarrega el PDF
Mostra
Ponents


- Maria del Carme Echeverría (directora de l’Associació TDAH Vallès)
- Maite de Miquel Balmes (Presidenta FCAFA-TDAH)