
En aquesta xerrada en Toni Otero ens parla de què vol dir treballar per projectes? Per què fer-ho? Què implica?
En Toni ens explica que per ell, treballar per projectes és una manera d’afrontar l’aprenentatge que potencia el treball d’investigació, l’autonomia personal, la participació democràtica, la transferència de coneixements i estimula l’aprenentatge en interacció entre els infants. Va recalcar la idea que cal que els alumnes estiguin en el centre del procés d’aprenentatge.
Ens parla de com a partir de preguntes ajudem als infants a fer-se “bones” preguntes que els portaran a fer prediccions, a investigar, deduir i abstreure regularitats o idees potents. Els docents cal que gestionem les converses a l’aula, que potenciem l’interès dels alumnes i afavorim que aflorin emocions i sentiments positius en relació amb el què i com s’aprèn.
També va fer referència a, què implica el treball per projectes i va analitzar quins tipus de projectes es poden fer.
Finalment va explicar, des de la pràctica, com duen a terme els projectes a la seva escola explicant com plantegen el projecte, com recullen les idees prèvies, els recursos que utilitzen i les activitats que duen a terme en el projecte. Va fer referència als entorns d’aprenentatge, als animals que tenen a l’escola, a com treballen l’hort i la bassa.
Espero que la xerrada et sembli interessant i t’animi a iniciar el treball per projectes a la teva aula.
T’adjunto també el PDF de la xerrada d’en Toni per si hi vols donar una ullada.
Si vols afegir alguna aportació o tens algun dubte, t’animo a deixar-lo als comentaris. En Toni, de seguida que pugui, els respondrà 😉
Índex
Xerrada
Descarrega la presentació en PDF
Mostra
Ponent

Toni Otero
Mestre i director de l’Escola Anglesola (Barcelona)