El teatre com a eina pedagògica

En aquesta xerrada la Rosa Gamiz comparteix les vivències a les aules i ens parla de com d’útil i beneficiós pot ser utilitzar el teatre a l’aula amb els alumnes.

Com treballem les ciències a l’escola

En aquesta xerrada parlem de com treballem les ciències a l’escola. Compartim com vam passar del llibre de text a les pràctiques investigadores fent projectes científics.

Les capses d’aprenentatge

En aquesta xerrada l’equip de l’Institut Escola Josep Maria Xandri, ens explica les diferents tipologies de capses d’aprenentatge que es fan servir al centre.

Projecte STEAM

L’escola La Sínia neix el 2003 amb la intenció de replantejar certes maneres de fer escola; situa l’infant com a protagonista del seu aprenentatge i la pràctica reflexiva docent constant esdevé cabdal per avançar i fer créixer el projecte.

La importància de l’estimulació del llenguatge a l’etapa d’infantil

En aquesta xerrada parlarem de què és el treball per projectes, veurem la diferència entre fer projectes i treballar per projectes. També identificarem els elements clau de l’aprenentatge basat en projectes i els deu moments que seguim quan treballem per projectes, des que comença el projecte fins que es clausura.

Obrint finestres a un nou curs escolar

En aquesta xerrada parlem de la importància del benestar docent i oferim pautes clares per a cuidar-nos emocionalment, aconseguint així un contagi positiu i un lideratge sostenible.

Els itineraris personals

L’escola La Sínia neix el 2003 amb la intenció de replantejar certes maneres de fer escola; situa l’infant com a protagonista del seu aprenentatge i la pràctica reflexiva docent constant esdevé cabdal per avançar i fer créixer el projecte.

Com encarem la competència digital

L’institut Cal Gravat és un institut públic que va néixer el 2008. El nostre institut creu en el sistema d’immersió lingüística com eina de cohesió social i pretén potenciar el desenvolupament intel·lectual i personal dels nostres alumnes.

Els projectes artístics

L’escola Santa Coloma rep alumnes de 3 municipis (Ger, Isòvol i Meranges), en total l’escola té 87 alumnes el curs 20-21. És una escola rural, amb agrupaments multigrau i cíclics.

Com donem protagonisme als infants

L’Escola Anglesola és una nova escola del barri de Les Corts que neix amb un objectiu molt clar: fer que l’alumne sigui realment el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.

Cinc plans estratègics

A l’Escola Virolai vam iniciar al 2004 un procés de transformació educativa fonamentat en la transformació de l’equip de mestres i entenent-la com un procés permanent i continu.

Sins Cardener: Els itineraris personals

La SINS Cardener presentem un model per a quatre anys, l’alumnat que comença a 1r d’ESO realitza un itinerari personal, individualitzat, per assolir el màxim nivell personal.

Aprendre amb els infants

En aquesta xerrada la Teresa ens parla d’aprendre amb els infants per tal d’establir algunes comparacions amb el que fem a l’escola a nivell d’organització de temps, espais i reptes educatius.

Com acompanyar les emocions dels alumnes

En aquesta xerrada la Míriam ens parla de com podem acompanyar emocionalment als nostres alumnes en aquest temps de pandèmia en què tots estem molt remoguts.

Com treballem per projectes a l’aula? (Sessió 2)

En aquesta xerrada parlem de com generem les preguntes d’investigació amb els infants, quina utilitat tenen aquestes preguntes i com podem ajudar als infants a generar bones preguntes d’investigació.

Com treballem per projectes a l’aula? (Sessió 1)

En aquesta xerrada establim les bases de què vol dir treballar per projectes, parlem dels aspectes clau del treball per projectes i de la diferència que hi ha entre fer projectes i un centre d’interès.

Créixer a través del joc

En la xerrada en Jordi Serra ens parla de com podem proporcionar espais i moments lúdics rics en aprenentatges per créixer amb coherència a cada edat? Com podem formar part d’aquest procés de créixer?

Els contes com a eina pedagògica

En aquesta xerrada en Toni Otero, mestre i director de l’Escola Anglesola (Barcelona), ens parla de què vol dir treballar per projectes? Per què fer-ho? Què implica?

Com apropar el ioga a l’escola?

En aquesta xerrada la Gemma Bitriu ens parla de les estratègies que podem fer servir a l’escola per introduir el ioga a l’aula.

Com podem evitar les disfonies?

En aquesta xerrada parlarem de què és el treball per projectes, veurem la diferència entre fer projectes i treballar per projectes. També identificarem els elements clau de l’aprenentatge basat en projectes i els deu moments que seguim quan treballem per projectes, des que comença el projecte fins que es clausura.

Recordar contrasenya